MASIH ADA LAGI KE HARAPAN PESAKIT KANSER UNTUK SEMBUH?

6:32 PM


 Kanser memang menakutkan sesiapa je. 

Kanser boleh merebak di mana-mana sel dalam badan tanpa mengira peringkat umur. Tidak seperti penyakit berjangkit seperti AIDS, selesema (influenza), atau batuk kering, kanser ni tidak berjangkit . 

Biasanya kanser disebabkan oleh kerosakan genetik atau DNA yang berlaku di dalam sel tubuh seseorang.  



Sel-sel yang terlibat dengan kanser dipanggil sel-sel malignan. Sel-sel malignan sememangnya berbeza daripada sel-sel normal dalam badan dan boleh merebak lebih cepat . Ini adalah penting untuk mengetahui kerana banyak ubat-ubatan yang digunakan untuk melawan kanser terjadi semasa serangan sel-sel malignan sedang aktif dalam pembahagian sel.


Disebabkan kanser ni mudah sangat merebak dalam sel badan, Vivix antara salah satu percubaan untuk menrencatkan sel kanser dari merebak dengan cepat.


HARAPAN UNTUK PESAKIT KANSER DENGAN VIVIX 

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa resveratrol dalam Vivix mempunyai keupayaan untuk menembusi nukleus sel. Nukleus sel adalah tempat di mana terdapatnya DNA. Resveratrol membolehkan DNA membaiki kerosakan sel akibat radikal bebas yang menjadi punca kepada pertumbuhan kanser.

Di samping itu, ciri-ciri anti-radang resveratrol membantu menghalang enzim tertentu daripada mencetuskan pembentukan tumor. Ia juga membantu mengurangkan pembiakan sel. Pembahagian sel yang terlalu pesat boleh menyumbang kepada perkembangan pertumbuhan sel kanser.
Selain memainkan peranan dalam pencegahan kanser, kajian juga telah mendapati bahawa resveratrol boleh berfungsi bersama dengan rawatan kanser kerana ia bertindak sebagai:
  • Chemo-sensitizer-bahan yang boleh membantu anda mengatasi rintangan kepada ubat kemoterapi.
  • Radiation-sensitizer - membuat sel kanser lebih sensitif kepada rawatan radiasi

Selain itu, beberapa kajian lain  telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu pencegahan penyakit kanser seperti :

  • Menurut laporan dari Annals of the New York Academy of Sciences 2011,beberapa kajian awal menunjukkan bahawa resveratrol mungkin mempunyai kesan anti-kanser.   
  • Dalam satu kajian 2008 pada kultur sel, resveratrol membantu menyekat perkembangan kanser payudara di peringkat awal. Diterbitkan dalam Penyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu mendapati bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.
  • Menurut laporan yang diterbitkan pada 2007oleh  Biologi Kanser & Terapi. Penulis laporan itu mendapati bahawa resveratrol muncul untuk menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (di mana sel-sel normal berubah menjadi sel-sel kanser).
  • Diterbitkan dalam jurnal Karsinogenesis, satu lagi kajian tahun 2008 menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen). 
 KENAPA PERLU PILIH VIVIX?

Terdapat banyak testimoni yang kukuh untuk membantu pesakit kanser mengurangkan perkembangan sel kanser ke organ lain. Dissamping tu juga, Vivix memberi tenaga kepada penghidap kanser untuk menjalani kehidupan dengan lebih aktif. Dan ada juga yang bebas dari kanser, dengan izin Allah!


Beliau merupakan bekas pembaca NTV7 Edisi Siasat iaitu Master Law Chu Hian .Law Chu Hian  10 tahun dulu telah disahkan mengidap kanser paru-paru. Namun itu semua tidak mematahkan semangat beliau untuk berikhtiar menjadi sihat. Beliau telah mengamalkan vitamin Shaklee sebagai makanan tambahan untuk melawan penyakit kanser ini.

Antara kata-kata dari Master LAu Chu Hian :

'Saya bertemu dengan Shaklee selepas satu tahun kemoterapi saya. Ya, saya seorang yang penghidap kanser yang masih hidup. Pada awal Disember 2003, saya telah didiagnosis dengan tumor paru-paru, dan untuk lebih tepat, Germa-sel Tumor. Berita itu datang sebagai tamparan yang dahsyat kepada semua aspek dalam hidup saya kerana saya tidak pernah jangka yang saya akan didiagnosis sebagai pesakit kanser. Bahagian yang paling mencabar untuk menjadi seorang pesakit kanser adalah rawatan itu sendiri. Saya telah melalui rejim kemoterapi selama tiga bulan. Percayalah, ia adalah neraka! Mimpi ngeri yang paling teruk ialah muntah itu sendiri. Apa sahaja pergi ke perut saya, saya akan muntah dalam masa yang singkat, dan trauma itu berakhir dengan muntah darah.

Sejak itu, saya menjadi vegetarian tulen, yang bermaksud dalam diet saya, tiada daging, tiada telur, tiada susu, tiada bawang putih (kecuali Garlic Kompleks Shaklee), dan tidak ada bawang. Sebelum saya bertemu dengan Shaklee, saya benar-benar tidak bertenaga dan lesu, dan semua orang menasihati saya supaya tidak menjadi vegetarian, tetapi dari pembacaan saya dan pengalaman peribadi saya dengan pesakit, saya menyedari bahawa menjadi vegetarian adalah terbaik untuk kesihatan saya tidak begitu memuaskan.

Segala-galanya berubah selepas Shaklee datang ke dalam hidup saya pada Julai tahun ini. Bukti terbaik adalah keputusan pemeriksaan perubatan baru-baru ini saya. Selepas mengambil Shaklee selama kira-kira empat bulan, saya pergi untuk   temujajnji setiap enam bulan sekali untuk pemeriksaan perubatan. Saya sangat gembira apabila mengetahui bahawa “kad laporan” saya SEMPURNA! Orang sentiasa bertanya kepada saya, “Apakah produk Shaklee yang anda ambil?” Dan jawapan saya sentiasa,” Semua! ” Memang betul, SEGALANYA, kerana ia adalah daripada makanan tambahan untuk penjagaan kulit dan penjagaan rambut, dan semua produk isi rumah, saya Shaklee-kan hidup saya.
Walau bagaimanapun, apabila saya pertama kali mula mengambil Shaklee, saya mengalami krisis penyembuhan – Saya mengalami batuk sehingga paru-paru saya meletup! Dengan kepercayaan dan keyakinan dalam produk Shaklee dan sistem imun saya sendiri saya, saya teruskan juga. Dan sekarang, saya mula menikmati masa, kesihatan dan kebebasan kewangan.

Sekali lagi, saya berterima kasih kepada Dr Shaklee untuk memberikan dunia yang terbaik, dan kerana membenarkan saya untuk benar-benar menikmati kebebasan dalam kehidupan. Terima kasih, saya sukakan anda, Dr Shaklee! Dan saya cintakan ibu bapa saya untuk semua perkara yang indah mereka memberi saya sepanjang hidup saya.'
 - Master Law Chu Hian
 
Mak ada kanser tahap 4. Selepas amalkan Vivix, kanser tu hilang selepas buat kemoterapi. MAk aambil Vivix sejak mula mula tahu dia dapat kanser. Lepas makan Vivix, mak rasa bertenaga. Doktor kata kalau buat kemoterapi, risiko kanser tetap akan ada. Tapi alhamdulillah selepas 2 tahun makan Vivix, kanser tu hilang.
  

Masihkah ada harapan untuk pesakit kanser sembuh?

Insyallah . Sebab tu kena diagnosis Kanser cepat cepat dan dapatkan nasihat dari doktor.

Selepas tu, penghidap kanser wajib untuk ambil Vivix bagi merencatkan sel kanser dari emmbiak ke tempat lain. KAnser cepat merebak tau! 

Jom ikhtiar dengan Vivix, insyallah dengan izinNya..


 




You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::